Przejdź do treści

Copywriter — czyli właściwie kto?

Kiedy mówię nowo poznanym znajomym, że jestem copywriterem, zwykle w zamyśleniu kiwają głowami, by po chwili zapytać: “…ale to znaczy, że co robisz?” Zazwyczaj odpowiadam, że piszę teksty na zlecenie. Jednak ta wypowiedź rzadko kiedy jest satysfakcjonująca. Kim właściwie jest copywriter?


Napiszę to za ciebie

Każdy z nas ma jakieś supermoce. Jedni pięknie malują, inni mają świetne zdolności organizacyjne a następni doskonale odnajdują się w sytuacjach kryzysowych. Copywriter to taka osoba, która z powodzeniem operuje słowem i napisze tekst każdego rodzaju. Za ciebie.

Copywriter może być dziennikarzem ale nie musi. Wykształcenie w tym kierunku to dobry początek, jednak osoby pracujące w copywritingu są zarówno po studiach humanistycznych jak i ścisłych. Dla porównania, ja skończyłam studia na kierunku administracja publiczna, a drugi dyplom zrobiłam z prawa. Dostałam więc solidne podstawy do swobodnego poruszania się w tym zakresie, pisząc teksty branżowe. Jednak na dobrą sprawę, napiszę tekst w każdej dziedzinie.

Umiejętności copywritera

Jedną z najbardziej pożądanych supermocy copywritera jest tak zwane “lekkie pióro”, czyli zdolność do napisania przystępnego dla odbiorcy tekstu. Dobra wiadomość jest taka, że tę umiejętność można w sobie wyrobić. Zła, że zajmuje to trochę czasu. Chcąc pracować w tym zawodzie, musisz znać język polski na poziomie zaawansowanym. Gramatyka, składnia czy ortografia będą tu absolutnym minimum. 

Nie napiszesz dobrego tekstu na zlecenie, jeżeli nie potrafisz w sposób prosty i klarowny formułować swoich myśli. Copywriter musi również mieć umiejętności komunikacyjne na wysokim poziomie, razem z dokładnością i skrupulatnym podejściem. Jestem pewna, że na tym etapie powoli zaczynasz rozumieć, jakie predyspozycje musi mieć dobry copywriter.

Szukasz dobrych tekstów? Zapoznaj się z moją ofertą i przekonaj się, co mogę dla ciebie napisać!