Przejdź do treści

Czas realizacji zlecenia copywritera. To nie bieg na setkę!

Standardowy tekst na 2500 zzs, o trudności artykułu specjalistycznego, to czas oczekiwania około 7 dni. Krótszy tekst blogowy na 2000zzs, to 3 dni. Teksty na konkretną stronę internetową uzależnione są od jej rozmiarów, jednak praca nie powinna przekraczać 14 dni. W praktyce praca copywritera to również umiejętność zarządzania czasem pracy. A to bywa trudne.


To zależy od…

Czas realizacji zlecenia copywriterskiego, jest zależy od kilku czynników. Wiele z nich dotyczy zakresu wykonywanych czynności, ale jest kilka dotyczących samego copywritera. Zacznijmy od elementów związanych ze specyfikacją zlecenia:

  • Rodzaj tekstu – proste komunikaty prasowe (newsy), z pewnością będą zrealizowane szybciej niż artykuły specjalistyczne
  • Konieczności zebrania bibliografii – patrz punkt pierwszy. Czasem konieczna jest wizyta w bibliotece, aby zebrać odpowiednie materiały. Wbrew pozorom, nie wszystko jest w internecie i na jedno kliknięcie
  • Zrobienie researchu – ponownie wracamy do punktu pierwszego. Dobry tekst wymaga solidnego zaznajomienia się z tematem, co może generować kolejne dni planowanej pracy.

I jeszcze copywriterskie “trzy grosze”

  • Aktualne obłożenie – na szczęście dobry copywriter wciąż ma co pisać. Może i sztuczna inteligencja potrafi stworzyć niezły tekst, ale copy umie w te klocki o wiele lepiej
  • Czas pracy copywritera – znam takie osoby, które piszą po 8 godzin dziennie. Bywają jednak takie, które na twórcze pisanie poświęcają od 4 do 6 godzin. Teoretycznie, im więcej piszesz, tym więcej tekstów wychodzi. Jednak w praktyce wydajność spada a razem z nią i jakość oferowanych artykułów.

Rozliczenie godzinowe czy za ilość znaków?

Czasem spotykam się z propozycją rozliczenia godzinowego, w myśl, oceniam, że ten tekst napiszę w trzy godziny, więc biorę pieniądze za ten konkretny czas. Uwzględnia on również zebranie materiałów oraz poprawki. Osobiście zdecydowanie wolę jednak rozliczenie za ilość znaków. Wydaje mi się to bardziej konkretne i uczciwe względem zleceniodawcy.

Potrzebujesz tekstu? Napisz do mnie na wieleslow@gmail.com, z pewnością coś dobrego stworzę dla ciebie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *