Przejdź do treści

Po czym poznać dobrego copywritera?

Ponoć dobry copywriter napisze tekst o wszystkim. Na dodatek zrobi to w błyskawicznym tempie, oddając zlecenie jeszcze tego samego dnia. Co jeszcze? Tekst będzie unikalny, a jednocześnie bardzo tani. Jeżeli czytasz taką ofertę, nie licz na wysoki poziom zamówionych artykułów. Dlaczego?


Copywriter, który zna się na wszystkim?

Nie ma osoby, która odnajdzie się w każdej dziedzinie bez zebrania konkretnych informacji. Można być osobą oczytaną, znać się na wielu sprawach, jednak siłą dobrego copywritera jest umiejętność znalezienia danych. I to nawet na tematy dobrze znane. 

Nie każdy musi znać się na fotowoltaice, nowoczesnych urządzeniach typu “smart home” czy też najlepszych ekologicznych środkach na chwasty. Dobry copywriter może i nie wie wszystkiego, ale dowie się i napisze to w sposób zrozumiały dla określonej grupy odbiorców. 

Zlecenia na wczoraj

Dobry tekst nie powstaje w pięć minut. Taki czas wystarczy, aby wygenerować artykuł dzięki pomocy sztucznej inteligencji. Jednak jeżeli potrzebujesz dobrego, przemyślanego tekstu, musisz uzbroić się w cierpliwość. Ile? Wszystko zależy od rodzaju zlecenia. Opisy produktów czy kategorii z pewnością będą o wiele szybciej zrobione niż artykuł na temat wpływu używania kosmetyków z brokatem na środowisko naturalne w Polsce. Rzetelny copywriter z pewnością w ofercie wskaże maksymalny czas realizacji, adekwatny do rodzaju wymaganego tekstu. I co ważne, będzie tego terminu przestrzegać.

Poprawność językowa to nie bajka

Posługiwanie się poprawną polszczyzną jest prawdziwym wyzwaniem. Copywriter musi mieć lekkie pióro, co najczęściej przychodzi naturalnie. Jednak aby pisać dobre teksty, znajomość gramatyki i ortografii to podstawa. Nie bez powodu większość osób wykonujących ten zawód, jest również po kursach korektorskich i redaktorskich. 

Dobre słowa kosztują?

Umówmy się — za wysokiej jakości teksty warto zapłacić. Jednorazowy tekst będzie pracował na twoją firmę w systemie długofalowym. Odpowiednio skalibrowany pod SEO, wpłynie na pozycjonowanie. Napisany w profesjonalny sposób, będzie budować pozytywny wizerunek. Słowa mają moc, ale tylko pod warunkiem, że będą dobrze napisane!

Jeżeli szukasz dobrego copywritera, skontaktuj się ze mną!